måndag 23 mars 2009

Svårburet



Haremsbyxan ser ut att bli vårens älska-eller-hata-plagg. Själv ställer jag mig frågande inför om de verkligen är smickrande för någon kroppstyp? Förra årets trend med morotsbyxor, dvs brallor som är lite säckiga upptill, har väl gjort att man vant sig en aning, men när grenen hänger ända ner till knäna är jag inte med längre. Matchat med höga klackar, en otroligt välskuren kavaj och en väldig massa coolness kan man kanske ro looken i land, men jag spår en kort livstid för den här trenden.

Kommer du att bära haremsbyxor i vår?

/C

5 kommentarer:

  1. Hell no!

    Inte ens om MC Hammers ekonomi ordnar upp sig och han gör succécomeback.

    SvaraRadera
  2. Jag sa med Hell no från början, tills
    jag klev in på "Zara" i Stockholm och en byxdress i harem satt på skyltdockan vid rulltrappen.
    Jag köpte den i orange och kommer bära den i sommar med ett par höga bruna pumps och
    hoppas den gör mig fördel : )

    SvaraRadera
  3. ja man kan alltid ändra sig. rätt var det är så går jag väl där med pös-bak! /Christel

    SvaraRadera
  4. Ser ju ut som man har blöja på sig. Väldigt osmickrande. Nej tack.

    SvaraRadera
  5. I kombination med klackar förstår jag att du avskyr dom, och de så kallade "moderiktiga" haremsbyxorna som säljs på gina tricot och dylikt ser mest komiska ut. Befinner du dig i Stockholm borde du ta en sväng till Zapata på Gamla stan! =D Där finns harems med kvalité, riktigt fina tyger och härliga modeller.
    Harems är bra om man vill ge sken av kurvighet, vilket även det är mode i år;)

    SvaraRadera