torsdag 14 maj 2009

Tillbaka från London


Absolute vintage


Min nya kappa


Det har varit bloggtorka här ett tag nu men det ska det bli ändring på nu. Förra veckan var jag i London och efter att jag kom tillbaka har jag haft massor att göra, så som det blir när man tar ledigt några dagar.


I London blev det mindre klädshopping än jag hade hoppats på, tiden räckte inte riktigt till. Men jag kom hem med den fina kappan på bilden, inköpt i en affär i Shoreditch som säljer up and coming designers. Kate Moss lär visst handla där ibland...


100 % ull är det, så kanske inte helt rätt för säsongen, men den var på rea och så väldigt mycket jag att jag räknar med att ha den i många år framöver.


För dig som planerar att resa till London är Shoreditch helt klart ett bra tips. Många second hand-shoppar och så roliga Spitalfield market. Dessutom är det inspirerande att se så många olika stilar omkring sig. Det finns liksom inga regler. Tyvärr känns Sverige ännu mer homogent och likriktat modemässigt när man kommer hem. Men vi får väl ändra på det tillsammans!

/C

1 kommentar:

  1. Också nyss hemkommen från ett par dagar i England, men från Chester en mysig stad utanför Liverpool. Och, visst är väl modet i Sverige lite mer lagom! Mest var jag imponerad av alla klackar, jag talar om klackar(inget för mig 180 lång), inte för att gå i utan för att sitta och dingla med i baren som min väninna sa. Men ett litet tips är att ta Ryanair till Liverpool istället för London. Nära även till Manchester. Priserna är helt annorlunda än i London och Liverpool en fantastisk stad. I Chester hittade jag förutom vanlig välgörenhetssecondhand en nyöppnad liten Vintagebutik typ Misoui, så ev. ska vi försöka ha lite samarbete.

    SvaraRadera